Kampania Google

zestaw grup reklam (słowa kluczowe, reklamy, stawki) w sieci Google mających wspólne ustawienia (kierowanie na lokalizację, budżet itp.).

Mailing

jednorazowa reklama wysyłana na skrzynki odbiorców akcji e-mail marketingowej. Ma na celu poinformowanie o produkcie, usługach lub promocji. Wyróżnia się małą ilością tekstu, dużą grafiką, a także przyciskami call to action (CTA) skłaniającymi do działania.

SEM

Search Engine Marketing, marketing w wyszukiwarkach internetowych, działania promocyjne, których celem jest uzyskanie jak najlepszej pozycji serwisu w pozycjach wyszukiwania. SEM łączy w sobie zagadnienia związane z SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek) oraz PPC (płatne reklamy w systemie Pay-Per-Click).

SEO

Search Engine Optimalization, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, proces polegający na dostosowywaniu stron internetowych do jak najlepszego postrzegania ich przez wyszukiwarki internetowe. Prowadzi do wyższej pozycji w rankingach wyszukiwarek.

Reklamy DSA

reklamy dynamiczne w wyszukiwarce Google, nie korzystają ze słów kluczowych.

RLSA

remarketing w wyszukiwarce Google, pozwala wyświetlać reklamę osobom, które już wcześniej odwiedziły stronę. Do wykorzystania RLSA potrzebne jest stworzenie list remarketingowych.

GSP

Gmail Sponsored Promotions, reklamy w Gmailu, wyświetlające się u góry skrzynki odbiorczej.

Baner na stronę

górna część zdjęciowo – tekstowa na stronie.

Baner reklamowy

reklama graficzno – tekstowa pojawiająca się wszędzie, wg różnych sieci reklamowych – np. elastyczna reklama Google, GDN (Google Display Network)

GDN

Google Display Network, sieć reklamowa Google, w jej skład wchodzą strony internetowe, aplikacje i filmy. Reklamy w GDN mogą mieć formę graficzną, tekstową lub wideo. Sieć ta dociera do około 90% Internautów.

Reklama elastyczna

format reklam w sieci reklamowej Google. Reklama elastyczna dopasowuje swoje wymiary i format pod wolną powierzchnię reklamową na stronie.

Konwersja

określone działanie wykonane przez odbiorcę kampanii reklamowej w Internecie, np. dokonanie zakupu, zapisanie się do newslettera

CPM

Cost Per Mille, koszt dotarcia kampanii do tysiąca odbiorców. Obliczany na podstawie liczy wyświetleń strony.

CTR

Click Through Rate, współczynnik klikalności. Procentowy stosunek liczby kliknięć reklamy, a liczby jej wyświetleń. Im wyższy jest wskaźnik CTR, tym lepiej kampania reklamowa jest lepiej dopasowana do grupy odbiorców.