Kampania Google
Zestaw grup reklam (słowa kluczowe, reklamy, stawki) w sieci Google mających wspólne ustawienia (kierowanie na lokalizację, budżet itp.).
Chcesz dowiedzieć się, co oznaczają wszystkie tajemnicze skróty, takie jak GDN, SEO, CPM? Sprawdź słowniczek marketingu internetowego, który objaśnia wszystkie te terminy w przystępny sposób.
Zestaw grup reklam (słowa kluczowe, reklamy, stawki) w sieci Google mających wspólne ustawienia (kierowanie na lokalizację, budżet itp.).
Jednorazowa reklama wysyłana na skrzynki odbiorców akcji e-mail marketingowej. Ma na celu poinformowanie o produkcie, usługach lub promocji. Wyróżnia się małą ilością tekstu, dużą grafiką, a także przyciskami call to action (CTA) skłaniającymi do działania.
Search Engine Marketing, marketing w wyszukiwarkach internetowych – działania promocyjne, których celem jest uzyskanie jak najlepszej pozycji serwisu w pozycjach wyszukiwania. SEM łączy w sobie zagadnienia związane z SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek) oraz PPC (płatne reklamy w systemie Pay-Per-Click).
Search Engine Optimalization, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek – proces polegający na dostosowywaniu stron internetowych do jak najlepszego postrzegania ich przez wyszukiwarki internetowe. Prowadzi do wyższej pozycji w rankingach wyszukiwarek.
Reklamy dynamiczne w wyszukiwarce Google, nie korzystają ze słów kluczowych.
Remarketing w wyszukiwarce Google – pozwala wyświetlać reklamę osobom, które już wcześniej odwiedziły stronę. Do wykorzystania RLSA potrzebne jest stworzenie list remarketingowych.
Gmail Sponsored Promotions – reklamy w Gmailu, wyświetlające się u góry skrzynki odbiorczej.
Górna część zdjęciowo-tekstowa na stronie.
Reklama graficzno-tekstowa pojawiająca się wszędzie, wg różnych sieci reklamowych – np. elastyczna reklama Google, GDN (Google Display Network)
Google Display Network – sieć reklamowa Google, w jej skład wchodzą strony internetowe, aplikacje i filmy. Reklamy w GDN mogą mieć formę graficzną, tekstową lub wideo. Sieć ta dociera do około 90% Internautów.
Format reklam w sieci reklamowej Google. Reklama elastyczna dopasowuje swoje wymiary i format pod wolną powierzchnię reklamową na stronie.
Określone działanie wykonane przez odbiorcę kampanii reklamowej w Internecie, np. dokonanie zakupu, zapisanie się do newslettera.
Cost Per Mille – koszt dotarcia kampanii do tysiąca odbiorców. Obliczany na podstawie liczy wyświetleń strony.
Click Through Rate – współczynnik klikalności. Procentowy stosunek liczby kliknięć reklamy, a liczby jej wyświetleń. Im wyższy jest wskaźnik CTR, tym lepiej kampania reklamowa jest lepiej dopasowana do grupy odbiorców.