„Puszczanie” posta
Publikowanie posta na fanpage’u.
Samo posiadanie konta na Facebooku, czy LinkedInie to za mało. W czasach, gdy spora część działań marketingowych ma miejsce w mediach społecznościowych, warto poznać pojęcia związane z tym działem. W naszym słowniczku social media znajdziesz wszystko, czego potrzeba do wejścia w świat mediów społecznościowych.
Publikowanie posta na fanpage’u.
Liczba użytkowników Facebooka, do których dociera post bez sponsorowania. Zasięg darmowy.
Strona pozwalająca zaprezentować na LinkedInie produkt, markę, firmę. Za jej pośrednictwem firma może zamieszczać posty czy oferty pracy.
Strona powiązana ze stroną firmową na portalu LinkedIn, stanowiąca jej rozszerzenie. Dotyczyć może konkretnego produktu lub usługi. Pozwala stworzyć osobny wizerunek poszczególnych działalności prowadzonych przez firmę.
Pozwalają na lepsze dotarcie do odbiorców. Ich niestandardowy charakter pozwala wyświetlać odbiorcom personalizowane treści, np. Oferty pracy.
Strona LinkedIn połączona z inną stroną LinkedIn reprezentująca powiązaną lub zależną organizację. Aby było możliwe powiązanie stron, użytkownik musi być administratorem każdej z nich.
Wszystko, co określa daną osobę. Dotyczy cech wewnętrznych, wiedzy na dany temat, unikalnych cech i wartości. Budowanie silnej marki osobistej jest procesem długotrwałym.
Proces sprzedażowy, głównie wykorzystywany w mediach społecznościowych. Zakłada wykorzystanie nawiązanych relacji w celach sprzedażowych. 4 kroki social selling na LinkedIn:
1. Założenie własnej, profesjonalnej marki.
2. Dotarcie do właściwych ludzi.
3. Zaangażowanie spostrzeżeniami.
4. Budowanie relacji.
Kodeks dobrych praktyk w mediach społecznościowych. Zbiór zasad i reguł, których powinny przestrzegać wszystkie osoby z firmy i jej otoczenia w komunikacji cyfrowej dotyczącej tej firmy. Częściowe przeniesienie odpowiedzialności za pozytywny wizerunek firmy na jej pracowników.
Osoby, które osiągnęły sukces w danej dziedzinie i które potrafią “zarazić” innych swoimi pomysłami oraz zainspirować ich, by realizowały swoje własne pomysły, “guru”.
Opracowany zestaw działań uwzględniający grupę docelową, cele komunikacji, rodzaj treści, autorów przekazów (strona firmowa, marki osobiste pracowników oraz partnerów) oraz wykorzystanie narzędzi oferowanych przez LinkedIn.
Zaangażowanie pracowników firmy w zwiększanie zasięgu publikowanych przez nią treści. Obejmuje polecenia, komentarze (fachowe) oraz udostępnienia pracowników na ich własnych profilach. Pokazuje to ich identyfikację z firmą, w której pracują.
6-sekundowa reklama w serwisie Youtube, której nie da się pominąć. Wyświetlana tylko na urządzeniach mobilnych.
Rodzaj strony na Facebooku. Może go założyć każdy użytkownik Facebooka w celu promocji produktu, firmy, usługi, czy osoby. Fanpage pozwala zgromadzić w jednym miejscu osoby zainteresowane danym zagadnieniem.
Narzędzie Facebooka, które pozwala na zarządzanie kontami reklamowymi, stronami i obsługującymi je osobami.
Facebook pozwala na podział ról wśród osób zarządzających stroną. Wyróżnić możemy:
– Administratorów – mogą oni zarządzać wszystkimi aspektami strony. Mogą wysyłać wiadomości i publikować posty jako strona, odpowiadać na komentarze na stronie i je usuwać, tworzyć reklamy, widzieć, który administrator utworzył post lub komentarz, wyświetlać statystyki, odpowiadać na komentarze na Instagramie i usuwać je z poziomu strony, edytować dane konta na Instagramie z poziomu strony i przydzielać role na stronie.
– Redaktorów – mają oni bardziej ograniczone uprawnienia niż administratorzy. Mogą wysyłać wiadomości i publikować jako strona, odpowiadać na komentarze na stronie i je usuwać, tworzyć reklamy, widzieć, który administrator utworzył post lub komentarz, wyświetlać statystyki, odpowiadać na komentarze na Instagramie i usuwać je z poziomu strony oraz edytować dane konta na Instagramie z poziomu strony.
Reklama konfigurowana poprzez Facebook Business Managera. Pozwala wybrać cel, jaki chcemy osiągnąć, wybrać grupę docelową, format reklamy i jej budżet. Facebook Business Manager pozwala na mierzenie skuteczności reklam i zarządzanie nimi.
Post opublikowany na fanpage’u, dodatkowo opłacony w celu zwiększenia zasięgu.
Promowanie posta określoną kwotą pieniędzy.
Promowanie posta z poziomu tablicy na Facebooku, post sponsorowany.